Am decis sa dau o mana de ajutor sis a iti dau cateva sfaturi pentru a spori incasarile pe chat. Eu insami am fost model de videochat, si aceste principii, pe care le-am invatat de la Network System Communication, din Constanta, chiar m-au ajutat sa imi indeplinesc toate visele. Asadar, retine ca acestea sunt sfaturi de marketing ce te vor ajuta si daca vrei sa faci videochat.
Obiective stabilite
Mai intai de toate, stabileste obiective pentru vanzarile de chat in acelasi mod ca si pentru orice alte vanzari. Schimba mentalitatea. Nu-ti fie teama sa vinzi prea bine – clientii tai se asteapta la asistenta de specialitate in vanzari chiar on-line!
Fii activa
Fii activa atunci cand chat este pornit. Nu lasati clientul singur, dar stai aproape tot timpul (desigur, fara a merge prea aproape). Ofera ajutorul tau cu chat la aceste puncte si faceti intelegere!
Zambeste
Conversatia pe chat seaman mult cu vorbitul fata in fata. Uita ideea de a fi prea formal – doar zambeste si fii bucuroasa impreuna cu clienții!
Creaza un proces clar de vanzari
Vanzarea la live chat este usoara atunci cand ai un proces clar de vanzari. Scopul procesului este de a ajuta personalul de vanzari sa aduca clientul in starea de cumparare. Oamenii de vanzari trebuie sa stie intotdeauna, etapa cu etapa, ca ei sunt stapanii pe situatie.
Brian Tracy spune ca procesul de vanzari este ca un sistem de blocare numar. Daca stii ce numere deschide blocajul, tot ce trebuie sa stiti mai mult este cum sa aranjezi numerele. Cand stii numerele si ordinea corecta, vei deschide blocajul. Acelasi lucru este valabil cu procesele de vanzari. Trebuie sa stii cum sa transformi o conversatie intr-o afacere, cu sincronizarea corecta.
Un exemplu de proces de vanzare de chat
Acest exemplu este un proces gata de utilizat in vanzari. Trebuie sa te gandesti desigur ce fel de model se potriveste cel mai bine pentru tine. Este important sa ai un model clar cu privire la modul de a actiona atunci cand intalnesti clientii.
Bine ati venit client
Un salut frumos are un rol important in ceea ce priveste prima impresie.
Construieste un pod catre clientul tau.
Scrie o linie de deschidere, ceea ce face zambetul clientului! Scopul este de a ajunge pe aceeasi lungime de unda.
Aflarea nevoilor
Fii interesata de nevoile clientului tau! Intreaba pentru a intelege, nu pentru ca trebuie sa intrebi. Adreseaza-te suficient de precis si de a pune intrebari suplimentare – de obicei este aceste intrebari care isi gasesc profund necesitatile. Potrivit cercetarilor efectuate, o treime din toti clientii cer ajutor in chat pentru a gasi un model potrivit!
Fa sugestii
Cand stii nevoia clientului tau, sugereaza un model potrivit. Da-i un link direct la site-ul de produs. Da maxim doua optiuni la un moment dat. In cazul in care suma este mai mare, alegerea ei este mult mai dificila si un client face, demonstrabil, alegeri mai riscante. Sugereaza doar un singur produs in cazul in care clientul dvs. nu poate lua o decizie singur.
Incheie tranzactia
Fii curajos pentru a sugera o afacere! Fi gata de utilizare de triggere pentru a incheia tranzactia (cum ar fi cupon de vanzare, livrare gratuita etc.).
Vanzari suplimentare
Ofera un produs suplimentar adecvat dar despre care, clientul nu intelege neaparat sa-l cumpere imediat, dar care are nevoie de oricum.
Cand ti-ai stabilit obiectivele de vanzari, de asemenea, va trebui sa le si masori. Intre timp, noroc pentru vanzarile de chat! Cu vanzari de chat de succes puteți multiplica volumul de vizualizari on-line.