Service auto cardane – care sunt responsabilitatile unui service auto?

Mersul la service-ul auto poate fi o adevarata aventura, in ziua de azi, iar multi dintre soferi se pot trezi ca masinile lor functionau chiar mai bine, inainte de vizita la mecanic.

De aceea este bine sa cunoastem care sunt responsabilitatile acestuia, dar si de la ce ne putem astepta care sa ne strice planurile. In mod normal, nu mergi la service ca ti-e drag. Mergi pentru ca masina ta a suferit o defectiuni mai mica sau mai mare si vrei ca totul sa fie in regula, mai ales daca face parte din rutina ta (mersul la serviciu).

Si de obicei nu se defecteaza lucruri minore, se defecteaza componente cu o importanta mare si pe care nu le poti neglija, cum ar fi cardanul masinii, care este o piesa foarte importanta. Daca intampini probleme la nivelul acestuia, cel mai bine este sa mergi la un service auto cardane si sa rezolvi aceasta problema.

Ce este un cardan?

Cardanul masinii este o componenta foarte importanta a masinii, pentru ca este cea mai lunga piesa de sub masina care are rolul de a transmite miscarea de rotatie de la cutia de viteze la diferential. Acesta este intalnit numai la masinile care au tractiune pe spate sau integrala, la cele cu tractiune pe fata folosindu-se planetarele.

Care sunt responsabilitatile unui service auto?

Este important atat ca service-ul, cat si clientul sa consemneze in scris toate informatiile pentru a evita discutiile la preluarea vehiculului, daca vei constata pagube sau lipsa unor accesorii. Nota de comanda (reparatie) semnata de cele doua parti prezinta urmatoarele avantaje: constituie o proba despre ce s-a cerut si ajuta la contestarea facturii ulterioare la care pot fi adaugate niste reparari pentru care tu nu ti-ai dat acordul, serveste la compararea cu factura, va constitui dovada, in caz de responsabilitate a service-ului pentru lucrari neefectuate sau necorespunzatoare. Daca autoturismul nu este restituit in termenul stabilit, poti soma service-ul sa respecte termenul inscris printr-o scrisoare recomandata cu confirmarea primirii.

Daca service-ul nu are un formular tip, trebuie sa realizezi o astfel de „nota” pe o hartie cu stampila societatii.

Daca alegi sa mergi la un service, responsabilul de acolo este obligat sa iti spuna, ca specialist in domeniul auto, daca in cursul reparatiei identifica un element care se poate defecta sau este defect si exista riscul unei defectiuni iminente (care poate constitui un risc pentru securitatea ta) pentru obtinerea acordului de reparare.

Pentru piesele de schimb din stocurile proprii utilizate de service la reparatie se acorda garantie.

Pentru interventia realizata (manopera), Legea OG 21/1992 privind protectia consumatorilor obliga operatorul economic sa acorde o garantie. Fiecare societate aplica propria politica comerciala fata de clienti referitor la durata acestei garantii.

Persoanele responsabile au datoria sa consilieze clientii asupra unor reparatii ce sunt necesare a fi efectuate, explicand motivele recomandarilor.

Service-ul este depozitarul autoturismului care ii este incredintat. Pe timpul reparatiei, costurile sunt suportate de service daca automobilul este furat sau deteriorat in plus fata de receptia efectuata. Ca regula generala, nu este de responsabilitatea service-ului la ceea ce este previzibil a se gasi in interiorul unui autoturism: haine, harti, bagaje, scule etc. si nici obiecte de valoare ca bijuterii, blanuri sau aparate hi-fi, video. In astfel de situatie este prudent sa nu lasi astfel de obiecte.

Service-ul are obligatia sa iti restituie piesele inlocuite, cu exceptia acelora care sunt utilizate la reparatie in perioada garantiei.

Service-ul este responsabil de accidentele care pot surveni in interiorul spatiului de lucru, cu conditia ca nicio neglijenta sa nu fie imputata clientului.

Asadar, daca mergi la un service auto cardane si observi ca respecta cele de mai sus, cel mai probabil nu vei fi pacalit iar serviciile oferite de acesta sunt de calitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *