Realizarea unui site web trebuie sa fie privita doar ca primul pas atunci cand vrei sa iti faci afacerea cunoscuta pe internet. Nu va fi de ajuns doar sa ai un domeniu si un site web, daca nimeni nu va sti de acesta. Vor fi doar bani irositi, si timp pierdut, si o oportunitate ratata. Mai ales daca vei analiza activitatea competitorilor tai, vei observa ca cei care au un site popular, de succes, au investit mult in promovarea acestuia, fiind prezenti pe primele pozitii in motoarele de cautare, dupa diverse cuvinte cheie, avand multe link-uri de la site-uri puternice catre ei, pagini de Facebook sau alte site-uri de social media prin care se promoveaza si care le aduc vizitatori, si asa mai departe. Atunci cand realizezi aceste lucruri, ele nu ar trebui sa te descurajeze din demersul tau de a te promova online si de a-ti fac afacerea cunoscuta si accesibila pe internet, ci din contra, ar trebui sa te inspire sa descoperi si tu metodele optime de a-ti promova site-ul, de a identifica acea nisa pe care sa o abordezi, si prin care sa te promovezi.
Te incurajez asadar ca abordarea pe care o ai in ceea ce priveste realizarea unui site web si promovarea acestuia sa fie cat mai realiste, sa ai asteptari foarte realiste, de multe ori este nevoie de rabdare si perseverenta pentru a vedea rezultatele, dar dupa cum spuneam, atatia altii au avut succes si la fel poti avea si tu, pentru ca exista o serie de instrumente si tehnici si secrete ale acestui domeniu pe care si tu le poti invata sau aplica. Sau, si mai bine, poti apela la specialisti care au deja experienta si personalul necesar pentru a se ocupa de aceste lucruri. Exista multe tehnici de promovare de site, unele mai eficiente ca altele, unele mai costisitoare sau mai putin costisitoare, sau chiar gratuite, care puse in aplicare cu inteligenta iti pot aduce rezultatele asteptate. Si aici putem vorbi de metode care aduc rezultate, vizitatori, in timp foarte scurt, unele in schimb se vor vedea pe termen mediu sau mai lung, dar care vor putea oferi o baza mult mai solida de vizitatori si rezultate mult mai mari.
Consider ca orice activitate de promovare, fie ea online sau traditionala, nu poate avea succes fara a-ti cunoaste publicul tinta, fara a stii ce isi doresc acestia, obiceiurile lor, unde pot fi gasiti, de asemenea o cunoastere buna a competitorilor tai, de ce au succes. Exista o multitudine de metode prin care un site poate fi promovat, ele putand fi impartite in doua mari categorii, promovare online si offline.
Promovarea online cuprinde promovarea prin motoarele de cautare, prin liste de email, prin publicarea de articole pe bloguri, videoclipuri pe Youtube si alte platforme, social media. Din aceasta categorie, cea mai importanta metoda, si care trebuie avuta in vedere de toata lumea este promovarea prin motoarele de cautare. Asta presupune ca site-ul sa fie optimizat inca de cand este realizat pentru a putea fi gasit, si indexat de catre acestea, si pentru a obtine un rezultat cat mai bun cand vine vorba de pozitia pe pagina de rezultate.
Fiind principala metoda de promovare a unui site, iata deci ca este si foarte important sa avem in vedere inca de la inceput ca site-ul sa fie bine realizat, sa fie functional, sa raspunda anumitor criterii tehnice pentru a fi luat in considerare. Inca de la inceput, de cand el este realizat, pentru ca ulterior orice modificare de substanta, structurala, pentru a-l face corespunzator va fi mult mai dificila. Recomand ca site-ul tau sa fie realizat de niste specialisti, care cunosc bine acest domeniu si care pot sa iti ofere un site functional si eficient, si care sa iti poata oferi si serviciile de promovare a acestuia.
Reclamele platite pe Google pot reprezenta o modalitate relativ facila de promovare de site, si cu rezultate rapide de a-ti atrage vizitatori catre site, mai ales cand acesta este nou, si astfel iti poti crea o masa critica. Dar, pe termen lung, cel mai bine este sa investesti efortul si banii necesari pentru a optimiza site-ul pentru motoarele de cautare, sa oferi continut de calitate, cuprinzator si relevant, care sa fie permanent actualizat. El va face ca cei care intra pe site sa fie interesati de ceea ce oferi, si astfel ii determini sa revina, dar si pentru rezultatele din cautarile pe motoare a avea un continut bogat, cu cuvintele cheie potrivite va fi extrem de util.
Exista si modalitati de promovare offline a unui site, cum ar fi publicitate la TV sau radio, articole in ziare, targuri si conferinte, si asa mai departe. Dupa cum probabil observi si tu, aceste metode pot fi mult mai costisitoare, asadar promovarea online poate fi una din cele mai bune strategii ale tale, cu costuri mai reduse. Cu siguranta ofera cea mai mare interactivitate si cea mai mare angajare a publicului tau cu ceea ce ai tu de oferit.